OT: wiki a spätná vazba

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Březen 9 09:26:53 CET 2006

Jirka wrote:

> No, mozna jo (i kdyz Google na ni jiste odkaze...),

V tomto pripade neodkazal. Proklamovana vyhoda guglu, t.j. tzv.
demokratickost riadena hlavne poctom pristupov, je v tomto pripade
nevyhoda - ak ide o vec, ktora je "vseobecne znama" aspon v nejakom
okruhu ludi (a ini sa o nu vobec nezaujimaju), tito ludia konkretnu
informaciu a nie zakladny popis. Tym sa ten zakladny popis dostane v
gugli na posledne miesta, alebo vypadne von.

> jedna vec mi ale
> neni vubec jasna:
>
> jak je zajisteno, ze tam nebudou az kravoviny non plus ultra, kdyz tam
> muze psat kazdy?
>
> Ze by zpetnou vazbou, totiz tak, ze by to zase nekdo brzo opravil?

A ako inak?

> U open source (GNU/GPL) projektu vetsiho rozsahu (napr. OOo) to byva
> tak, ze konecna forma stejne prochazi jakymsi "schvalovanim" od nejakeho
> vyvojare (nerikam, ze vzdy, ale "oficialni" verze to tak maji). Ale
> Wikipedia?

Nejake mechanizmy co sa tyka "doveryhodnejsich" uzivatelov tam su, ale
neskumal som to do detailov. V kazdom pripade clovek, co zaklada stranku
na nejaku temu, a predpokladajme ze je to clovek danej temy znaly, inak
by tu stranku snad nezakladal, si moze nastavit notifikaciu o zmenach a
tak sam moze robit urciteho "policajta".
Napokon, aj u open source atd. projektoch nie je nijako zabranene tomu
aby si niekto odklonoval zdroje, zalozil novu vetvu a v ramci nej pachal
nejake nepristojnosti... :-)))

wek

PS. Ospravedlnujem sa za diakritiku v subjecte, ale uznajte ze slovenske
slovo "spatna" bez diakritiky je v ceskoslovenskom jazykovom prostredi
silne viacznacne...