RE: Sháním nějaké tlačítko které by nahradilo spoušť fotoaparátu.

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Úterý Březen 7 09:37:32 CET 2006

Tohle je IMHO uplna blbost. Dalkovou spoust pouziju v 99% pripadu pri foceni
ze stativu. A jak v tom pripade postupuju? Inu prdnu fotak na stativ,
nachystam kompozici, a ted to hlavni - zaostrim a zmerim expozicni hodnoty.
A protoze motiv nebyva zrovna uprostred tak bud musim posunout fotak tak
abych zaostril na to na co chci a pak prekomponovat (to jde na stativu
pravda dost blbe), nebo vybrat rucne ten spravny zaostrovaci bod, a nebo
proste zaostrit rucne. Pote chytam do ruky dratenku (pardon, dalkovou
spoust) a uz pouze exponuji. Pokud mam dalkovou spoust s namacknutim, tak
mohou nastat tri pripady: 1) ostreni jsem prepnul na manual a pripadne i
zamknul expozici, v tom pripade namacknuti nema zadny vliv a tudiz je
zbytecne, 2) nechal jsem vse na fotaku, pri namacknuti mi fotak nekam
zaostruje, zpravidla jinam nez chci, expozice totez... 3) mam stesti a
nahodou mi fotak po namacknuti opravdu zaostril tam kam jsem chtel a
expozice je taky spravna. Cili jedine v pripade 3) by to namacknuti melo
smysl, ovsem problem je v tom, ze v okamziku namacknuti nevite, jestli
nastalo 2) nebo 3). Neboli nejen ze mi prijde namackavaci tlacitko na
dalkove spousti zbytecne, ale dokonce primo kontraproduktivni, protoze
nevidim do hledacku.

Takze abych to shrnul, ja osobne mam na dalkove spousti pouze tlacitko pro
expozici, pokud bych z nejakeho duvodu chtel mit i ostreni, tak bych ho
rozhodne nechal samostatne, nakonec zmacknout je zaroven muzete taky.

Pokud toto co jsem popsal neni zrovna vas pripad a v nejake specialni
aplikaci to namackavani potrebujete (nejake si predstavit dovedu), tak se
omlouvam...

Dusan Dolezal