OT: este na temu C vs. zvysok sveta (Re: B&W svet)

Martin Zaruba swz@volny.cz
Úterý Březen 7 06:52:10 CET 2006

S tim bych az tak nesouhlasil. Ja se zabyvam programovanim pres 30 let a
DELAM CHYBY.
Snad nekolik bodu, ktere se mi vzdy hodily predevsim na mcu a assembleru:
1) Snazim se predem rozmyslet co chci a vytvorit jednoznacne moduly i za
cenu par instrukci navic a skutecnosti, ze hlavni program casto obsahuje
temer jen instrukce call.
2) Co jen trochu jde (a toho je vetsina) odladim na simulatoru. Ten dokaze
najit tolik chyb, ze se to snad ani nezda mozne.
3) Vsechno okomentuji az do temer sebezniceni. Ne co instrukce dela, (to
musim znat) ale proc to dela.
4) Snazim se delat co nejmene zmen najednou i za cenu staleho
preprogramovavani procesoru.
5) Vysledky cinnosti useku, ktere nelze odladit na simulatoru, protoze jsou
casove zavisle a s necim komunikuji, ale posilaji neco na nejaky port (nebo
to tam na overeni pridam) prozkoumam na analyzatoru. (kdo chce usetrit, na
pomalejsich mcu casto staci zvukovka a pametovy osciloskop z PC). I kdyz je
tento usek ladeni casove narocny, vyplati se, protoze blbe casovani, kdy to
nekdy funguje a nekdy ne je obzvlast zaludna chyba.

Martin Zaruba