Velke odpory

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pondělí Březen 6 08:22:21 CET 2006

> Nepochopil jsem jak jste se dostal do toho mikrofonu. To jste sundal
> membranu a myslite ze to jeste date dohromady? Myslim ze
> tohle se sestavuje
> v bezprasnem prostredi a je to velice jemna a presna
> mechanika. Ja bych do
> toho teda nelez. Uz za vrchol troufalosti jsem povazoval,
> kdyz jsem membranu
> vlozky KM56 cistil jemnym steteckem od prachu. V mistnosti
> kde se pouziva
> kondenzatorovy mikrofon, se nema (nesmi) kourit. Ten sajrajt
> se usazuje na
> membrane a zvetsuje jeji hmotnost.
> [...]

Zatim jsem se do ni nedostal. Planuji, ze nejdriv postavim funkcni FET
predzesilovac (ve skolnim studiu si pujcim nejaky C mic, abych si overil, ze
skutecne funguje).  Pak pripojim ten svuj. Bude-li chodit, nic rozebirat
nebudu. Nebude-li, coz je pravdepodobnejsi, protoze membrany a jejich pokovy
vypadaji zalostne, nezbyde mi nic jineho, nez je sundat a nahradit novymi.
Chapu, ze skvira mezi membranou a pevnou elektrodou je v radu mikronu, takze
kazde smitko prachu je kriticke, na druhou stranu, nasel jsem diskusni forum
lidi, kteri si stavi, prestavuji a rekonstruuji kondenzatorove mikrofony,
podle jejich popisu se s tim prilis neparou a vetsinou dosahuji velmi
slusnych vysledku. To, ze lze na omezenou (ale relativne dost dlouhou dobu)
povrchy zbavit prachu v prostredi "zcela na kolene" mam overeno z cisteni
CCDcka v digitalu (cistim ho doma u okna (u zaclony, ktera je jiste prachem
nastycena) do posledniho zrnicka).

Vim, ze nekde v Nemecku se restaurovanim Neumannu zabyvaji, ovsem davat
stovky az tisice euro za to, ze udelaji totez co ja, jen s tim, ze na to maji
pripravky, pouzivaji originalni materialy a delaji to puvodni zamestnanci
Neumanna, se mi skutecne nechce.

Jakub Serych