Velke odpory

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Březen 5 23:35:47 CET 2006

Zatim kdyz jsem potreboval odpory do kondenzatorovych mikrofonu, ziskal jsem
je od cloveka, ktery ty mikrofony opravoval.  Bud je vytahnul ze stareho
zlikvidovaneho mikrofonu, nebo je objednaval jako nahradni dil od vyrobcu
mikrofonu. Jenze tomu cloveku je uz pres 75 let a asi s tim uz dlouho
nedela.
Jinak myslim ze odpor 1G by nemel byt problem. Kdyz vezmete treba BF245 (a
to tam neni izolace, ale zavreny prechod!), skrtnete G proti nejakemu napeti
a budete merit odpor D-S, vydrzi nabity/vybity radove jednotky az desitky
vterin. Pri vstupni kapacite 4 pF bude vstupni odpor 10^11 az 10^12 ohmu.
Tistak by nemel byt problem, ale musi byt poradne umyty od tavidel!!! a musi
mit nepajivou masku, nebo kvalitni lak. Zrovna tak musi byt cista (neosahana
a nezaprasena) izolace okolo ziveho konce vlozky. Tam je situace jeste
kritictejsi, je tam polarizacni napeti. Kazda spina zvysuje sum. Driv se
mikrofony myly ledonem (je to freon, dnes jiz sproste slovo). Ja kdyz s tim
neco delam, meju to v izopropanolu. I kdyz lahvicku ledonu z dob minulych
mam taky :-)

Nepochopil jsem jak jste se dostal do toho mikrofonu. To jste sundal
membranu a myslite ze to jeste date dohromady? Myslim ze tohle se sestavuje
v bezprasnem prostredi a je to velice jemna a presna mechanika. Ja bych do
toho teda nelez. Uz za vrchol troufalosti jsem povazoval, kdyz jsem membranu
vlozky KM56 cistil jemnym steteckem od prachu. V mistnosti kde se pouziva
kondenzatorovy mikrofon, se nema (nesmi) kourit. Ten sajrajt se usazuje na
membrane a zvetsuje jeji hmotnost.
Andel