odchazi mi PICy pri IC programovani - HEEELP

Zdenek Dvorak - CHAOS zdvorak@chaos.cz
Neděle Březen 5 11:37:20 CET 2006

lidi mili, poradte prosim. Stava se mi ve spouste pripadu, ze mi pri ISP
programovani v aplikaci odchazeji PICy 16F819. Projevi se tak, jako by se na
MCLR vyvodu prorazila nejaka ochrana dioda nebo neco cim pak tece velky
proud do GND. Zbytek procesoru normalne chodi, ale procesor se nerozbehne,
protoze nema MCLR v H (pullup ho nezvedne). Ani ten pruraz neni vzdycky
stejny - nekdy je to uplne natvrdo, nekdy jen trochu, nekdy vubec. Procesory
ktere maji tvrdsi pruraz pak nejdou ani preprogramovat. Ted jsem na jednom
takovem procesoru zkousel pripojit ten MCLR pin prez ampermetr do Vcc, teklo
tama 150mA !!! a procesor se pak normalne rozbehl. Zapojeni jsem je podle
datasheetu = MCLR pres diodu na pulup do Vcc a kondik do GND (ale odchazi to
i kdyz neni MCLR pripojeny nikam jinam nez k programatoru . Aplikace samotna
pokud se neprorazi ten MCLR jela vzdy normalne, tzn. nikdy se nestalo, ze by
odeslo neco jineho nez pruraz toho MCLR. Zkousel jsem dva programatory a
odchazi to na obou. Programoval jsem s nimi i spoustu jinych typu PICu a tam
se mi to nestalo ani v jedinem pripadu, tady jsou to desitky.  Myslel jsem,
ze je to  vadna serie tech 16F819, ale dela to u ruznych serii.  Vpp leze z
programatoru 13.4V bez nejakych zakmitu.
Nesetkal jste se nekdo z necim takovym, resp. co byste s tim provedli? Me uz
fakt nic nenapada :-(((

diky chaos