Re: Jádro pudla (Cernobily svet) :-)

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Neděle Březen 5 10:00:38 CET 2006

> Myslim, ze neexistuje _zadny_ jazyk, ktery by k tomuto dokazal programatora
> donutit - proste mile i metry jsou cisla a tak je pouziti intu zcela kosher
> z logiky programu.

Existuji, treba zminena Ada. To, ze dve promenne jsou typu cislo v Ade
jeste neznamena, ze by bylo mozne je priradit. Musi byt bud stejneho
typu nebo musi byt explicitne definovana jejich kompatibilita (jsou
subtypem stejneho typu, existuji pro ne pretizene operatory apod.).

Pro normalniho programatora to napohled vypada hloupe ale jistou
logiku to ma - v normalne napsanem programu vas stejne ani nenapadne
psat jablka:=jablka+hrusky, takze se da predpokladat, ze pokud to
napisete, docela uvitate chybove hlaseni prekladace.

> BTW: Ta sonda nespadla kvuli chybe v software, ale kvuli chybe v obsluze a
> obecnemu bordelu v NASA.
> "Investigators said Lockheed Martin Astronautics in Colorado submitted
> acceleration data in English units of pounds of force instead of the metric
> unit called newtons. At NASA's Jet Propulsion Laboratory in California, the
> measurements were entered into a computer that assumed they were metric
> measurements."

Ja vim, bylo to slozitejsi, ale je to moc hezky pripad. Podobne jako
jina ztracena druzice ktera se pred lety pouzivala zase jako priklad
proti Fortranu :-)

> Proste vemte si to tak, ze C/CPP je to, na cem bezi prakticky vsecko kolem
> a boj proti tomu je boj s vetrnymy mlyny.

Ano, zde 100 % souhlasim, to jsem dokonce osobne poznal uz i "na
vlastni penize" :-) Proto jsme taky o nekolik prispevku drive hlasil,
ze se tim nebudu zabyvat do detailu nebot uz na to nemam silu :-)))

> (I ta ADA pro navigacni systemy se preklada do C zdrojaku, ne? :o) )

Ne, v zadnem pripade, existuji docela dobre nativni prekladace Ady
(GNAT Ada od AdaCore - tu myslim muzete mit dokonce i zadarmo,
drobnymi uzivateli se nezabyvaji, pouze je toleruji :-))

> Jindroush (kubecj@avast.com)

Ales Prochaska