Re: Jádro pudla (Cernobily svet) :-)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Sobota Březen 4 19:41:59 CET 2006

Tady jste mimochodem narazil na druhý konec onoho jádra pudla (resp. jádra OS),
které leží již na principielní úrovni:

Pro tvorbu vlastního jádra OS nelze použít bezpečný programovací jazyk,
protože bezpečný programovací jazyk ke své funkci potřebuje jádro OS
a jádro OS potřebuje dělat potenciálně nebezpečné věci:-)

Tím se výběr smrskává na asm, nebo C+asm (a možná ještě nějaký
jiný jazyk, který zatím neznám). V asm to jde udělat opravdu dobře
(mám osobně ověřeno), ale nelze OS dokončit za komerčně únosnou
dobu (to mám taky osobně ověřeno).

Mě velmi mrzí, že Microsoft při tvorbě WinNT nezačal od přetvoření
normy C tak, aby v něm šlo udělat pořádný OS a programy pro něj.
Tehdy propásli jedinečnou příležitost, která se už v dohledné době opakovat
nebude. Škoda.
(Chápu, že je těžké dělat OS s tím, že na něm nepůjde spustit žádný stávající
program, na druhou stranu by dnes byli mnohem dál, protože by nemuseli
složitě kompenzovat nevyužité ochrany.)

Mimochodem Comodore se této příležitosti chopil (ale už byl na ústupu)
a poslední Amigy byly prý (mám to jen z doslechu) vybaveny OS se správně
implementovanými ochranami.

PH

From: "MK" <info@mcu.cz>