Jádro pudla (Cernobily svet) :-)

MK info@mcu.cz
Sobota Březen 4 11:56:09 CET 2006

> Problem neni v tom, ze by snad bylo tezke pochopit jak to funguje,
> nakonec jsem to pochopil i ja

O tom jsem si ani na okamzik nedovolil pochybovat :)))))

> [...]
> unsigned int a hotovo. Jakmile se ale v takto pochopenem kodu udela
> zmena (udelam z toho treba struct), musim si sam vyhledat vsechny
> zavislosti a opravit je. Pripadne chyby se projevi (v lepsim pripade)
> az pri testovani kodu, protoze prekladac proste nema dost informaci o
> tom co jsem zamyslel udelat a bere moji predstavu, ze kus pameti o
> delce L z mista A na misto B kopiruji za urcitym spravnym ucelem a
> rozhodne nikdy ne omylem. No a protoze bezpecnost cehokoliv zavisi
> hlavne na poctu chyb v navrhu a provedeni, je zminena souvislost

Aha, takze problem je v typove kontrole a v naslednych kontrolach co, kdy s
cim a jak vlasne muzu a nemuzu. Vite, popirate ted vlastne zakladni rys
jazyka C - maximalni variabilitu prave na ukor onech kontrol. Co Vam brani
pouzivat jine prostredky, jine jazyky s propracovanejsi a tedy i vice
omezujici typovou kontrolou, etc.

Tim je vlastne dan i soucasny trend ve vyvoji programatoru - uz nemuseji
znat proc a jak, museji jen umet skladat prislusne kosticky toho jejich
programatorskeho lega. Jenze tohle je a doufam ze i na dost dlouho zustane
domenou jen te odrudy ohanejici se nazvem "informacni technologie" .))))))

Pred casem jsem rval smichy pri docela vazne debate v konferenci o Delphi
(vzpominejte s uctou) kde byl nadnesen dotaz - jak se dostat k jednotlivym
bytum v kterych je ulozena floatova promenna. Docela vazne se tam zacala
konstruovat funkce, ktera toto udelala. Na variantni record nikdo ani
nevzdech, pritom kazdy jen letmo postizeny ceckem, by proste sahl po
pointrech a pointerove aritmetice

> Milovnik kryptickych kodu pouziva vsechny mozne vlastnosti jazyka za
> uvelem dosazeni co nejhutnejsiho kodu. Mnou preferovany je opak tohoto
> pristupu, kdy se programator bez zbytecneho setreni pismenek snazi o
> prehledny kod ve kterem je jasne co se dela napred a co potom a kde se
> to da pripadne snadno zmenit.

:)))))))))) jasne uz chapu tu nevrazivost vuci pre a post inkrementu .)))))

S pozdravem
MK