OT: Cernobily svet (bylo: pri patku)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Březen 3 17:07:13 CET 2006

Existují věci, na které se open vývoj vyloženě nehodí - typicky veškeré rozsáhlejší
programy určené pro používání průměrnými uživateli (porovnejte třeba OO a Gimp
s MSO a PSP)

A také věci, na které se vyloženě hodí - typicky hromadění informací a datové formáty
(porovnejte Wikipedii s libovolnou novou kupovanou encyklopedií, DC vs prodejny
s hudbou, nebo gif a png)

Případně věci, kde na tom nezáleží (Linux a Windows)

Všechno má své výhody i nevýhody, je na něco vhodnější a na něco jiného
se totéž vůbec hodit nemusí. To je prostě fakt, se kterým by se konečně měli
všichni smířit, aby byl na věky klid.. Pro většinu věcí také platí "dobrý sluha,
ale špatný pán" a "všeho moc škodí". Je úplně jedno, zda se budeme bavit
o formátech souborů, operačních systémech, zbraních, drogách (legálních
i nelegálních), lécích, autech, MHD, nadnárodních korporacích, rohlících,
zubních pastách, reklamách, politice, ...

Svět prostě není černobílý, každá věc, národnostní menšina, pohlaví, politický
systém, ... má své výhody i nevýhody.

Dokonce i striktní dodržování standardů má své nesporné výhody i nebezpečné
nevýhody (málo kdo např. ví, že za současné problémy se stabilitou a bezpečností
Windows i Linuxu může především norma ANSI C, neboť brání důslednému
oddělení paměťových prostorů systému, programu, dat a zásobníku).

PH

From: "MK" <info@mcu.cz>

Subject: Re: OT pri patku...