Re: Nabíječ akumulátoru Banner GiV

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Březen 3 10:45:37 CET 2006

Principielně není možné, aby byl nabíječkou zároveň definován proud i napětí. Buď nabíjíte stabilním proudem a napětí na baterce bude záviset na jejím aktuálním stavu a dalších okolnostech, nebo nabíjíte stabilním napětím a baterie bude odebírat proud, jaký zrovna chce.

Druhá věc ovšem je, že by se při napěťovém nabíjení měl proud limitovat, aby se něco nespálilo, když bude akumulátor chtít třeba 20 A:-) Taková nabíječka tedy nejprve nabíjí proudově a až napětí dosáhne nastavené hodnoty, začne proud klesat, takže napětí už dále neroste. Limit bývá doporučován mezi 0,5-1 C (v tomto případě tedy 3-6 A). Menší limit vede k delší nabíjecí době, jinak nejspíš ničemu nevadí (pokud dostatečně překračuje konzervační proud). 300 mA je ovšem už jen 0,05 C, což je tak na hranici.

PH
  From: Pavel Krafcik
  mám doma záložní zdroj pro bludičku na chodbě a současně napájí rádio. Odešla mi v něm baterie, byla to Pb baterka ze Simsona. Vešla by se mi tam trakční 6 Ah baterka Banner, ale v letáku, co u toho je, píšou, že se musí použít speciální nabíječ s regulací napětí a o kus dál uvádějí pro dlouhodobé nabíjení 2.25V na článek. Nikde neuvádějí nabíjecí proud. Leták je asi produkt šíleného nedostudovaného překladatele. Jak je to doopravdy? Půjde použít původní nabíječ, který přenastavím ze 7V na 6.75V, proud je elektronicky omezen na 300mA?