ESD, EMC, EMI na patek

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Čtvrtek Březen 2 19:32:54 CET 2006

ja bych tu fontanku nezatracoval. u me v praci, na dilne, tedy v kanclu,
pred nedavnem strasnej problem se statikou. neslo prejit mistnost(5x3),
aniz bych potom nedostal ranu od cehokoliv. restarovalo mi to ruznou
elektroniku a to i pres snury od meraku. u notasu se dokonce po overeni
otisku prstu ten snimac po dotyku odinstaloval a zase nainstaloval.
nepomohla zmena bot(i zahozeni), pokusy o ruzne uzemneni, proste peklo.
pak jsem koupil nejakej ultrazvukovej zvlcovac a je po problemu. merenim
zjisteno, ze vlhkost vzduchu jako takova se skoro nezmenila(z 30% na
35%), ale asi se "nasakly" ostatni veci a je to OK :-). jinak je to
starsi zastavba s komancim linem. v lete je to v poho.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Thursday, March 02, 2006 6:28 PM
To: HW-news
Subject: OT: ESD, EMC, EMI na patek

Ahoj,

jak tu ctu o ESD podlaze, tak jsem si na neco vzpomnel. Kdyz uz bude
zitra ten patek, tak si tedy dovolim maly OT a snad vas to pobavi, jake
nektere ceske firmy vyrabeji vyrobky a jak resi EMC/EMI.

Mam take jednoho znameho, ktery ma softwarovou firmu a lifruje haldy
cedecek. Takze je vypaluje a pred nekolika lety koupil duplikator od
ceske firmy za nekolik stovek tisic. Pred casem se na me obratil s tim,
jestli bych mu neudelal nejake zkoumani a nevymyslel mu, aby mohl toho
robota, ktery nabira cedecka, ridit sam svym programem, aby tu jednotku
s vypalovackami mohl vyhodit a pouzil by jen toho robota se svymi
pocitaci, protoze se to zasekava apod.

Tak jsem mu to udelal. Ale to neni to dulezite. Jde o to, co mi vsechno
rekl. Totiz ono to fungovalo, akorat ze ta vypalovaci jednotka s temi
predrazenymi SCSI vypalovackami se casto zasekavala a to vzdy v tu
nejmene vhodnou chvili, pak to ruzne neslo rozjet apod. Ja jsem se
samozrejme ptal, proc to tedy neresi s vyrobcem, vzdyt ho to stalo dost
stovek tisic, a on pry to resil, ale nikam to nevedlo.

A ted to nepochopitelne. Povidal mi, ze proste vzdycky zarizeni na tyden
odvezli, otestovali a zase privezli, ze nenasli problem. Totiz ono to
zlobilo u nej ve firme. Technik se vymlouval na ruseni ze site (230V),
kolisani site, vlhkost vzduchu, statiku a dalsi ptakoviny. A ze pry u
nich ve firme (v te vyrobni) maji ESD podlahy a ze on ESD podlahy nema
:-) a spousty dalsich speku. Take se mu ten technik sveril, ze pry nekde
v jine firme take meli takove problemy, a tak jim doporucil, aby si
koupili na trhu takovou tu vodni fontanku a postavili ji vedle toho
duplikatoru, a ze jim to zacalo fungovat.

No ja neveril vlastnim usim a kdybych toho cloveka dobre neznal, tak
bych si myslel, ze si ze me dela soufky. Si rikam, ze je skoda, ze
rovnou tu fontanku nedodavaji k tomu vyrobku, vzdyt by mohli patricne
zvednout cenu :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem