OT: ESD, EMC, EMI na patek

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Březen 2 18:28:03 CET 2006

Ahoj,

jak tu ctu o ESD podlaze, tak jsem si na neco vzpomnel. Kdyz uz bude
zitra ten patek, tak si tedy dovolim maly OT a snad vas to pobavi,
jake nektere ceske firmy vyrabeji vyrobky a jak resi EMC/EMI.

Mam take jednoho znameho, ktery ma softwarovou firmu a lifruje haldy
cedecek. Takze je vypaluje a pred nekolika lety koupil duplikator od
ceske firmy za nekolik stovek tisic. Pred casem se na me obratil s
tim, jestli bych mu neudelal nejake zkoumani a nevymyslel mu, aby mohl
toho robota, ktery nabira cedecka, ridit sam svym programem, aby tu
jednotku s vypalovackami mohl vyhodit a pouzil by jen toho robota se
svymi pocitaci, protoze se to zasekava apod.

Tak jsem mu to udelal. Ale to neni to dulezite. Jde o to, co mi
vsechno rekl. Totiz ono to fungovalo, akorat ze ta vypalovaci jednotka
s temi predrazenymi SCSI vypalovackami se casto zasekavala a to vzdy v
tu nejmene vhodnou chvili, pak to ruzne neslo rozjet apod. Ja jsem se
samozrejme ptal, proc to tedy neresi s vyrobcem, vzdyt ho to stalo
dost stovek tisic, a on pry to resil, ale nikam to nevedlo.

A ted to nepochopitelne. Povidal mi, ze proste vzdycky zarizeni na
tyden odvezli, otestovali a zase privezli, ze nenasli problem. Totiz
ono to zlobilo u nej ve firme. Technik se vymlouval na ruseni ze site
(230V), kolisani site, vlhkost vzduchu, statiku a dalsi ptakoviny. A
ze pry u nich ve firme (v te vyrobni) maji ESD podlahy a ze on ESD
podlahy nema :-) a spousty dalsich speku. Take se mu ten technik
sveril, ze pry nekde v jine firme take meli takove problemy, a tak jim
doporucil, aby si koupili na trhu takovou tu vodni fontanku a
postavili ji vedle toho duplikatoru, a ze jim to zacalo fungovat.

No ja neveril vlastnim usim a kdybych toho cloveka dobre neznal, tak
bych si myslel, ze si ze me dela soufky. Si rikam, ze je skoda, ze
rovnou tu fontanku nedodavaji k tomu vyrobku, vzdyt by mohli patricne
zvednout cenu :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem