Re: OT / vrstveni Peltierovych clanku / chlazeni na -80 °C / asi 150 - 200 W

aze azehw@volny.cz
Pátek Červen 30 18:30:22 CEST 2006

Pro tak nizke teploty se v chladicich agregatech pouziva chladivo R23, CHF3,
bod varu pri atmosf. tlaku je asi -82°C. Kondenzujici chladivo na pri 0°C
tlak 2,5MPa, pro 20°C je to uz 4,2MPa. K tomu samozrejme specialni oleje.
Asi by se to muselo resit dvoustupnove.
AZE

A co to chladit treba expanzi plynu? Zajimavy je treba dusik v lahvi.
(nemluvim o kapalnem)
Flaska by mohla vydrzet docela dlouho.

Jinak doporucuji konzultaci zde http://www.fs.cvut.cz/cz/U2073/

LP.

Ma tu nekdo zkusenost s vrstvenim Peltierovych clanku (PC)?

Dival jsem se na parametry trivrstvych PC na webu www.kryotherm.ru , ale
nemaji pro pozadovany teplotni gradient odpovidajici prikony. Sahnul
bych tedy po setmeleni dvou velkych clanku, pricemz mi je ale jasne, ze
musim pocitat s poklesem wattaze smerem dolu ke clanku pro spodni
teplotni mez. Byl by mi schopen nekdo z pritomnych rici, jaky by byl pro
vyse uvedeny (Subj.) pripad vhodne kombinovat typ clanku, tj. jaky pomer
v prikonech zvolit?

Problem je ten, ze potrebuji vychladit kapalinu na -80°C, ale nedaří se
mi najít výrobce vhodné techniky. Nejedná se mi o kdovijake chladici
vykony, 150 - 200 W by melo bohate stacit, problem je s teplotou. -40 °C
je bezne, -80 °C tedy rozhodne nikoliv... :(

Jak jsou PC citlive na zvlneni napajeciho napeti?

Diky za pripadne odkazy a nazory,
Simon Cihelnik