Re: OT / vrstveni Peltierovych clanku / chlazeni na -80 °C / asi 150 - 200 W

GT5 gt5@seznam.cz
Pátek Červen 30 18:08:14 CEST 2006

Ano,neco malo jsem s tim zkousel. Avsak asi tolik teorie kolem neznam.
Jako rozhodujici vidim tepelny tok, tepelne kapacity okoli i samotnych
vodicu tepla. Pokusy jsem prisel na to ze sice peltier je dulezity,ale
stejne dulezite je i to co odvadi teplo jinam. Videl bych to na chladic
z vzacnych kovu.

PC napajeni : 5V vetev je citlivejsi nez 12V vetev, preci jen vsechno je
logika tak bych rekl ze 10% zvlneni by nebylo problem. Otazkou jsou asi
harmonicke a frekvencni spektrum zvlneni.

A co to chladit treba expanzi plynu? Zajimavy je treba dusik v lahvi.
(nemluvim o kapalnem)
Flaska by mohla vydrzet docela dlouho.

Jinak doporucuji konzultaci zde http://www.fs.cvut.cz/cz/U2073/

LP.

Ma tu nekdo zkusenost s vrstvenim Peltierovych clanku (PC)?

Dival jsem se na parametry trivrstvych PC na webu www.kryotherm.ru , ale
nemaji pro pozadovany teplotni gradient odpovidajici prikony. Sahnul
bych tedy po setmeleni dvou velkych clanku, pricemz mi je ale jasne, ze
musim pocitat s poklesem wattaze smerem dolu ke clanku pro spodni
teplotni mez. Byl by mi schopen nekdo z pritomnych rici, jaky by byl pro
vyse uvedeny (Subj.) pripad vhodne kombinovat typ clanku, tj. jaky pomer
v prikonech zvolit?

Problem je ten, ze potrebuji vychladit kapalinu na -80°C, ale nedaří se
mi najít výrobce vhodné techniky. Nejedná se mi o kdovijake chladici
vykony, 150 - 200 W by melo bohate stacit, problem je s teplotou. -40 °C
je bezne, -80 °C tedy rozhodne nikoliv... :(

Jak jsou PC citlive na zvlneni napajeciho napeti?

Diky za pripadne odkazy a nazory,
Simon Cihelnik