AT89c4051 s krystalem 32kHz

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Čtvrtek Červen 29 20:33:55 CEST 2006

Pro tenhle provoz neni Atmel vhodny. Spotreba ma 2 slozky - konstantni a
umernou kmitoctu. Ta slozka umerna kmitoctu je pod 1 MHz mensi nez ta
konstantni. Setrit se da pouzitim rychlejsiho krystalu a pravidelnym
stridanim aktivniho rezimu a IDL, kde i ta konstantni slozka klesa. Pred
mnoha lety jsem si pro tuhle optimalizaci delal program
http://www.mirnet.cz/vaelektronik/bastl/download.htm#prikon ale pod 0,5 mA
se asi nedostanete (pri 3 V mozna 0,2 mA).Vemte si treba procesor Silabs,
pri 32 KHz se dostanete mozna na 20 uA. Malou spotrebu pro nizkem kmitoctu
umi i PICy, ale to byla ve sve dobe snad jedina jejich vyhoda :-))) Nevim
jak jsou na tom se spotrebou ty nove Atmely co je pry maji u Chobota. Maji
moderni architekturu, mozna budou pro pomaly krystal dobre.
Andel

----- Original Message -----
From: "Ladislav Vaiz" <spam@nagano.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, June 29, 2006 7:02 PM
Subject: AT89c4051 s krystalem 32kHz

Ahoj,
chtěl bych kvůli minimální spotřebě použít k AT89c4051 krystal 32,768
kHz. Ale nekmitá. Zkoušel jsem paralelně ke krystalu i odpor 1MOhm,
nějak se to rozkmitalo, ale na osciloskopu to byl nějaký chaotický
průběh. Nemáte někdo vyzkoušené spolehlivé zapojení? Na jaké minimální
frekvenci vám Atmel chodí? Já jsem úspěšně zkusil 1MHz, krystal s nižší
frekvencí jsem neměl.
Díky La'd"a