Baterie Li-Ion

Stanislav Jurnečka sjurnecka@coprosysnet.cz
Čtvrtek Červen 29 09:13:49 CEST 2006

Koupil jsem si do fotaku Li-Ion baterii CR-V3 firmy Uniross
http://www.uniross.com/uniross.htm i s nabijeckou jako nahradu dvou
tuzkových baterii Ni-Mh. Baterie ma tvar dvou tuzkovych baterek, vyvody
baterie jsou na jedne strane. Prekvapil me vsak jeste jeden vyvod na baterii
a to mezi vyvody + a -, ktery slouzi pro nabijeni. V nabijecce jsou dva
kovove hroty pro kontakt s baterii, jeden smeruje na - vyvod baterie a druhy
prave mezi + a - vyvody baterie. Po nabiti (a par vyfocenejch fotkach) ma
baterie na vyvodech + a - napeti 3,67V a na vyvodech - a "nabijeci vstup"
napeti 4,01V.

Mam 3 dotazy.

1) Co je uvnitr baterie, jak je to tam zapojene a k cemu to slouzi.
2) Li-Ion baterie CRV3 od jinych vyrobcu stredni vyvod pro nabijeni nemaji a
nejsou tedy kompatibilni. Domnivam se ze Uniross tam dela nejakou ochranu,
kterou jini vyrobci nedelaji. Dotaz zni zda lze nabijet nabijeckou Uniross
(po mechanicke uprave kontaktu)bez poskozeni nabijecky nebo baterie i
baterie jinych vyrobcu?
3) Uniross uvadi, ze jeho CR-V3 baterie se muze pouzivat jako nahrada
lithiove (nenabijitelne) baterie CRV3, ktera ma napeti 3V nebo dvou
tuzkovych baterii alkalickych nebo Ni-Cd nebo Ni-Mh, zkratka vsude tam kde
se 2 tuzkove baterie vejdou. Zarazi me vsak napeti Uniross CR-V3 baterie,
ktere je 3,7V. Ostatni vyrobci Li-Ion baterii udavaji na svych bateriich
napeti 3V (nemel jsem moznost si to zmerit). Jak to tedy je?

Priznam se, ze z toho mam v hlave trochu gulas. Najde se nekdo kdo mi ho
pomuze snist? :-)

Dekuji vsem

Standa