OT:Re: Ebay - Clo

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Červen 28 23:19:26 CEST 2006

Puvodni zprava ze dne 28.6.2006:

> Koukam, ze to, ze jsme v EU je jaksi v takovem pripade k nicemu.
> Mohl by me nekdo soukrome vysvetlit, jake ze to mame jako "lidi" a
> obcane CR vyhody , ze jsme cleny EU? A skonci nekdy doba celnich a
> jinych nesmyslnych polatku?

On to koupil mimo EU, jinak by s tim celnice nemela nic spolecneho.

Jinak clo a celni odbavovani ze tretich zemi samozrejme neskonci
nikdy, protoze to je prave to, cim se da udrzovat EU pri zivote. Mohou
nasazovat cla, ruzne antidumpingove priplatky a delat opletacky,
urcovat quoty dovozu/vyvozu atd.

Kratce a strucne dve zajimavosti, kdyz uz za dva dny bude ten patek...

Jednou jsem kupoval pro znameho v USA takovou ptakovinu na vysivaci
stroj. Asi za tisic dolaru. A kdyz to prislo, platilo se z toho prave
mimo bezneho cla take antidumpingove clo, ktere bylo tim zajimave, ze
v dobe meho dovozu bylo asi (ted abych nekecal) 12% s tim, ze kazdy
mesic to stoupalo o 1 nebo 2% az do tusim 25% jako konecne hodnoty.
Jinymi slovy, kdybych to kupoval za par mesicu, uz by bylo
antidumpingove clo 25% - to jako ze si dovezes neco z USA a za to tem
socanum zaplatis 1/4 ceny do kapsy, aby sis to priste nekupoval z USA,
ale z EU, kde to sice nemaji, ale co kdyby to nekdy nahodou treba
Francouzi chteli delat :-)

Druha vec. Jednou jsem kupoval nejake zbozi a nechal jsem tam pridat
dva vzorky potistenych tricek. Bylo to pro zakaznika, ktery chtel
koupit specialni tiskarskou masinu a chtel videt vzorky, jak to
vypada, primy tisk na tricko. Takze dva kusy tricek potistenych. Na
fakture ta tricka byla uvedena jako tricka po $1, ale nebylo u nich
napsano, ze to je vzorek. Bylo to soucasne s dalsim uplne jinym zbozim
za hodne stovek dolaru. Celnici nejdrive ode me chteli cestne
prohlaseni, ze to jsou vzorky a ze to nebudu prodavat. A kdyz jsem jim
ho dal, tak mi rekli, ze jim to nestaci a ze proste chteji klasicky
certifikat puvodu. Ne, nedokazal jsem jim vysvetlit, ze dve tricka
jsou vzorek, ourednik nepochopi. Nakonec to dopadlo aspon tak, ze jsem
sveho celniho jednatele poveril, at ta tricka nastrihne dole a tim je
poskodi a vzorky z nich udela nasilne. Diky teto procedure se mi
zasilka zdrzela kvuli blbym dvema vzorkum 4 dny na celnici...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz