Napeti z PC zdroje

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Sobota Červen 24 12:19:38 CEST 2006

No on ten zdroj obvykle umi sit 110/230 V a pri tech 110 musi nit jeste
nejakou rezervu. Takze pri 230V by mohl jit az do 2,5 nasobku. Myslim ze
lepsi nez menit ve velkem rozsahu zpetnou vazbu je zavadet do regulace
referencni napeti http://www.mirnet.cz/vaelektronik/bastl/zdrojpoc.htm.
Potom zdroj muzete ridit i od 0.
Andel

----- Original Message -----
From: "Marek Sembol" <hwm.land@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, June 24, 2006 11:03 AM
Subject: Re: Napeti z PC zdroje

Tak jsem se dostal k nejakemu pokusu - treba to bude nekoho zajimat.
Zdroj jsem ocesal o 3V3, 5V, -5V, -12V vetve. Zrusil jsem hlidani
vystupnich napeti, dal jsem trimr do zpetne vazby z puvodnich 12V a
kondiky v 12V vetve nahradil 50V verzi.
Se zpetnou vazbou jakou tam ted mam z toho taham 26V do 11ohm zateze.
Bohuzel nemam doma vic vykonovych odporu (ted tam je 10 x100ohm/10W)
abych to zkusil vic zatizit. Az predelam napajeni vetraku (uz pri 16V
jsem ho radeji odpojil se mi zdalo, ze cely zdroj odleti:) necham to
jet nekde v betonove kobce delsi test a pripadne i s vetsi zatezi a
pripadne dam vedet.
Zamyslene dalsi kroky:
-zpetnou vazbu predelat at muzu jit s napetim jeste kousek vys (jestli
mne to pusti)
-mozna tomu postavit  zapornou vetev stejne zatizitelnou (ten toroid
bude chcit previnout, ach jo. Nastesti je to par zavitu)
-nechat to jet delsi dobu tak na 30V/3A, jestli se to nebude moc hrat

Marek