OT matematika

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Neděle Červen 18 12:16:56 CEST 2006

u cisla 8 to je 60, u cisla 5 to je 75, u cisla 1 45 stupnu.

Metody jsou minimalne dve:
1. prepovitate cisla do kartezkych souradnic a pak standartne pomoci
 sinovy a kosinovi vety (cez jsem byl samozrejme liny)
2. rozdelite ten trojuhelnik na 3 tak, ze se tredu hodin povedete
  usecky k cislum 8,5, a 1. Tyto trojuhelniky jsou rovnostrane,
  tj, maji dve strany stejne, uhel mezi cisly na ciferniku je 30 stupnu.
  Tom vam vyhje uhel ve stredu hodin, uhly u cisel jsou:
  (180 - uhel ve stredu)/2.
  Nakresli a je to jasne.

	Slavek