OT matematika

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Neděle Červen 18 12:13:21 CEST 2006

Blbnu, ruce predbehly hlavu. Kazdy z malych trojuhelniku ma soucet
vnitrnih uhlu znamy (180), uhel u stredu ciferniku taky znate
(380/12*"rozdil hodin"). Takze ty uhly vnitrniho trojuhelniku jsou
(180-uhel u stredu)/2. Ty uhly u ciferniku vzdy slozite ze sousednich
trojuhelniku:
1-5: 4*30=120 stupnu, 2 uhly po 30 stupnu
5-8: 3*30=90, 2 uhly po 45 stupnu
8-1: 5*30=150, 2 uhly po 15
Takze uhly vaseho velkeho trojuhelniku jsou:
u 1: 30+15=45
u 5: 30+45=75
u 8: 15+45=60
soucet 180 stupnu (takze sedi)