Spotreba PC a periferii

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Neděle Červen 18 10:34:45 CEST 2006

Take uvazuji o tom, ze postu, ktera tvori 90 % denni prace s PC presunu na
notebook.
Jsem ale zvykly jiz hodne let koukat na velky monitor a toho se moc vzdat
nechci. Samozrejme si mohu velky monitor pripojit na notes a s pomoci velmi
dobreho prepinace, KVM CS-62BAT na ktery nedam dopustit, se rychle prepnout.
22" monitor co mam, zere ve stnby jen 3W, ale v plnem provozu 160W.
Jinak "velke PC" pouzivam pro zpracovani videa. Delam reportazni porady
apod. Na postu je to opravdu skoda to mit zapnute. Navic je v tom dost draha
videostrizna, ktera je v tom pripade take zapnuta.
Vse je jen o lenosti neco menit :-)))
J. Polivka

V tomhle smeru je zajimave, ze std. notebook, treba muj ;-) se spokoji v
prumeru s 20-30W. Vykon neni uplne spickovy, ale s prehledem pouzitelny
(nemyslim hry ale praci). Vlastne jsem uz par let na normalni klavesnici a
mys nesah a uz s tim neumim ani pracovat (vypada to komicky, kdyz nekam
prijdu a musim neco udelat na normalnim PC ;-) ) Jde jen o zvyk, prestavam
chapat, proc nekdo kupuje normalni PC...

Ano a take mne to trapi. Mozna v mojim minulem prispevku vyznelo, ze se
vytahuji s 22" CRT nebo 32" LCD, ale neni to tak. Je to bohuzel jen o
lenosti a o tom, ze na to v soucasnosti mam.
Ale nikdo nezustava mlady a porozhlednete se kolem sebe, co se starsich
tyka.
Proste prijde doba, kdy je produktivni vek pryc a prijde doba kdy zacnete
uvazovat jinak.
J. Polivka

...a toto je presne vec, ktoru si ludia neuvedomuju.
Nove operacne systemy maju neporovnatelne vyssie poziadavky na hardware
a tym padom aj spotrebu na urobenie tej istej prace ako starsie.
Graficke karty maju samostatne konektory na napajanie aby mali dost
energie.... Desiatky az stovky wattov dodatocneho prikonu len na to aby
sa mi zobrazilo polopriehladne okno, len na to aby mi po monitore behal
pes ktory sa zmeni na bicykel a odide.
Takychto pocitacov su na svete desiatky milionov, prepocet na pocet
jadrovych elektrarni potrebnych len na tieto sprostosti uz necham na
kazdeho sameho...
b.