Spotreba PC a periferii

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Neděle Červen 18 00:50:49 CEST 2006

...a toto je presne vec, ktoru si ludia neuvedomuju.
Nove operacne systemy maju neporovnatelne vyssie poziadavky na hardware
a tym padom aj spotrebu na urobenie tej istej prace ako starsie.
Graficke karty maju samostatne konektory na napajanie aby mali dost
energie.... Desiatky az stovky wattov dodatocneho prikonu len na to aby
sa mi zobrazilo polopriehladne okno, len na to aby mi po monitore behal
pes ktory sa zmeni na bicykel a odide.
Takychto pocitacov su na svete desiatky milionov, prepocet na pocet
jadrovych elektrarni potrebnych len na tieto sprostosti uz necham na
kazdeho sameho...
b.