binarni hodiny

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Červen 14 19:31:07 CEST 2006

No on ten 32 KHz sutr by musel byt obrovsky a neni, protoze nekmita
tloustkovymi kmity, ale ohybovymi. Jenze (asi proto) ma jinou teplotni
zavislost a zpravidla vetsi nez ty VF sutry. Jo a ladeni krystalu se dela
jednoduse, alespon na skole nam to pri vakuove technice predvadeli. Krystal
se da do vakuove naparovacky, rozkmita se a naparuje se az kmitocet doleze
tam kam ma. Naparovat muzete klidne po setinach mikronu. Zalezi to na
teplote a vzdalenosti toho co se naparuje.
Andel

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, June 14, 2006 10:31 AM
Subject: Re: binarni hodiny

Vladimír Anděl wrote:
> No ani bych nerek ze 32 KHz krystal je presnejsi. Jinak by se u budiku
(kde
> je vetsi baterka a muze to vic zrat) nepouzivaly krystaly 4,19 MHz. Ale
> trimr je u takoveho budika zaklad. Potom je dobre (alespon u 89C4051) do
> serie s vystupem OSC vlozit odpor. Zmensi se teplotni zavislost procesoru
na
> kmitocet krystalu - vystup je temer obdelnikovy a krystal si pri tom kmita
> sinusove. Taky se (u toho Atmela) trochu snizi spotreba a podstatne se
> zmensi vyzarovani (zpravidla to nejvic vyzaruje na tech nasobkach). Pro
> [...]

Ja som vedel ze ma opravite :-) aj som to tam povodne chcel napisat
("p.Andel ma urcite opravi") ale potom som to vymazal, bal som sa ze to
vyznie prilis drzo :-)

Som si myslel ze ten 32kHz je vacsi suter a preto sa lahsie obrusi do
pozadovaneho rozmeru... Mam asi naivne predstavy o vyrobe.

Mi je jasne ze tam ten trimer je aj s 32kHz, odkedy sa mi rozobrali moje
prve "rucickove digitalky" PRIM po pade zo 7. poschodia na intraku ked
sme blbli na balkone ked vypadol prud (kto byval na SD Mladost vie o com
hovorim) :-P

wek