binarni hodiny

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Červen 14 10:31:27 CEST 2006

Vladimír Anděl wrote:
> No ani bych nerek ze 32 KHz krystal je presnejsi. Jinak by se u budiku (kde
> je vetsi baterka a muze to vic zrat) nepouzivaly krystaly 4,19 MHz. Ale
> trimr je u takoveho budika zaklad. Potom je dobre (alespon u 89C4051) do
> serie s vystupem OSC vlozit odpor. Zmensi se teplotni zavislost procesoru na
> kmitocet krystalu - vystup je temer obdelnikovy a krystal si pri tom kmita
> sinusove. Taky se (u toho Atmela) trochu snizi spotreba a podstatne se
> zmensi vyzarovani (zpravidla to nejvic vyzaruje na tech nasobkach). Pro 3,6
> MHz davam 2K7, pro vysi kmitocet mene.

> [...]

Ja som vedel ze ma opravite :-) aj som to tam povodne chcel napisat
("p.Andel ma urcite opravi") ale potom som to vymazal, bal som sa ze to
vyznie prilis drzo :-)

Som si myslel ze ten 32kHz je vacsi suter a preto sa lahsie obrusi do
pozadovaneho rozmeru... Mam asi naivne predstavy o vyrobe.

Mi je jasne ze tam ten trimer je aj s 32kHz, odkedy sa mi rozobrali moje
prve "rucickove digitalky" PRIM po pade zo 7. poschodia na intraku ked
sme blbli na balkone ked vypadol prud (kto byval na SD Mladost vie o com
hovorim) :-P

wek