kde sehnat geigerovu trubici

GT5 gt5@seznam.cz
Pondělí Červen 12 14:56:48 CEST 2006

Z prakticke zkusenosti , stredni cechy , u Pribrami. Sklep RD...zmereno
6400Bq. Po tydnu aktivniho vetrani cca 1600Bq. Po mesici pod 300Bq.

Pouzite pristroje :
Radonic (profi, s nasavanim). Bq se vztahuje na 1m3 vzduchu.
ANRI (rusky rucni meric radioaktivity) meri se aktivita prostoru.

ANRI ukazoval pri nizkych aktivitach kraviny, pri vyssich aktivitach nad
200Bq byly rozdily namerenych hodnot priblizne do 10%.

Zaver : Pro dane mereni ANRI (apod low end) bohate postacuje.
Kdyz budu chtit lepsi mereni, zajdu na hygienu a zmeri mi to. Kdyz budu
chtit ultra presne mereni, zajdu na FJFI za nejvetsimi odborniky.

LP.

> Pritomnost radonu (napr.ve sklepe) se da homo-domo zjistit pomoci 2
> mereni. Jedno mereni v nevetranem prostredi a druhe mereni cca po par
> tydnech intenzivniho vetrani.

A jakou minimalni aktivitu myslite, ze dokazete timto zpusobem zmerit?

J. Hanzal