Automaticke zapinani svetel - auto

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Sobota Červen 10 22:48:47 CEST 2006

>Mate s upravou auta nekdo zkusenosti? Jak to funguje - zpozdene rele nebo se
>ceka na rozbehnuti motoru. V zime by to mohlo byt dost kriticke, pokud se
>zapnou vetla driv nez motor.

Hmm.... dle ceho soudite??  Tech 10A navic ze by jako ohrozilo
startovani, kde starter bere cca 280A ??
A to si predstavte, ze diesely musí ještě před startováním zhavit. Např.
u P205 je to cca 10-15 sec. a proud okolo 80A.
Je to asi vzite, ze se pred startovanim vypnou vsechny "spotrebice" a
pak se startuje. Dle me je to nesmysl.
Svetla se mi zapinaji  automaticky kdyz je spinaci skrinka - zapalovani
v poloze motor bezi. Pri startu tedy svetla sviti.
V "manualu" od Lady NIVA je uvedeno, ze se pred startem v zime  maji
nejprve pustit asi na 2 minuty predni svetlomety
a pak startovat. Duvod: V baterii se prohreje elektrolyt a ta pak poda
vetsi vykon pri startu. Zajimave ze...!

Tak si vyberte.