kde sehnat geigerovu trubici

Snail Instruments snail@iol.cz
Sobota Červen 10 12:55:41 CEST 2006

>  Ale pujde. Pokud myslite ho chemicky detekovat tak to nepujde. Ale jeho
>  jaderne premeny jsou doprovazeny uvolnovanim castic alfa a beta a ty
>  detekovatelne GM jsou !

Radon222 je alfa zaric. GM trubice se slidovym okenkem dokazi detekovat i
alfa castice. Ma to ale maly hacek - prunik alfa castice vzduchem se meri
na milimetry. Efektivni objem, v kterem detekujeme radon je rekneme
mililitr. Jestlize prirozene pozadi produkuje v trubici 2imp/s a chteli
bychom signal radonu alespon 5x vetsi nezli sum, tedy 10impulsu/min v 1ml
vzduchu, muzeme merit aktivity od 10MBq/m3.

Tak jestli mate doma 10MBq/m3, meli byste se okamzite prestehovat, protoze
bydlite v ulozisti vyhoreleho paliva :-)

J. Hanzal