Pamet a RTC

RVsoft rvicek@quick.cz
Pátek Červen 9 10:04:03 CEST 2006

Jan Waclawek napsal(a):

> [...]
> Farnell nie su ziadni altruisti, to je snad jasne. Slovensky sos.sk ju
> ma za 202.70 slovenskych bubakov, to sa hadam este da; ten cit nebude
> hadam o nic drahsi.
> Ale aj keby to bolo tych 6 libier, o co vlastne ide, ak je to kusovka,
> tak zasa nejaka stovka hadam nezavazi; ak nie, tak aj tak je to ina
> cena... Uplna lacnota to nie je ale zasa je to vcelku luxusny pocit ked
> to clovek pouziva (teda oproti EEPROM, najma ak to nie je len opbcasne
> zapisanie konfiguracneho parametra ale seriozne zodieranie tej pamate).

Momentalne si napul komercne a napul jen tak na hrani pohravam s
myslenkou univerzalni ridici jednotky, ktera by plne vyuzila moznosti
PIC18F4520 a kde bych zkombinoval nekolik svojich "projektu". Jde tedy o
to navrhnout pokud mozno optimalizovany HW co se tyka pomeru cena/vykon
a ktery by slouzil jako vychozi platforma (neco jako motherboard u PC)
pro dalsi moduly. Asi to neni nic prevratneho a objevneho, ale nejak me
posledni dobou prastava bavit pro kazdou vec navrhovat spec. HW.

Proto neni az tak dulezita cena - protoze cilova skupina uzivatelu
nejakou korunu navic ozeli a ze by se toho vyrabelo tisice kusu tak
takove ambice nemam.

Navic pri pouziti bootloaderu to ma zajimave efekty i z hlediska
uzivatelskeho programovani.

Pokud tam ta pamet bude tak to jistojiste v mem pripade bude "seriozne
zodieranie". Navic jsem koukal ze u FRAM uvadeji uz 10^10 poctu R/W.

> Ano. Ked som sa pytal, co to znamena, ze maju v datasheete (k 24C16, a
> je to uz par rokov takze mozno odvtedy je to inak) uvedene 2 rozne
> tabulky pre 2 rychlosti (100kb/s a 400kb/s), a ako sa medzi nimi
> prepina, tak som dostal odpoved, ze nijako, chodi to na 400kb/s, ale tie
> tabulky tam okopirovali z filipsackeho standardu aby boli ludia spokojni
> :-)))

Jasny.
--
RadekCX - http://www.cncnet.info