RE: Problém s digifoťákem (Praktica DCZ2.2)

Jan Novák jnjn@seznam.cz
Čtvrtek Červen 8 20:13:00 CEST 2006

Koupil jsem ho za pětistovku. Měl jsem ho na focení uvnitř, takže mi chyba
nijak nevadila, teď bych potřeboval udělat pár fotek venku, tak se o chybu
začínám zajímat.

Až dnes jsem zjistil, že jsou možné další nastavení, které jsem dříve
nezkoumal. Například vyvážení bílé. Zkusil jsem kde-co, včetně vynuceného
blesku, výsledek je stále stejný. Samozřejmě jsem zkusil i reset.

Zjistil jsem zajímavé chování foťáku.

Zkažený snímek (barva, rastr) lze na první pohled rozeznat i na LCD
hledáčku. Zajímavé chování foťáku se projevuje tím, že -

- před focením a při zaostřování je obraz OK
- po vyfocení se nabídne snímek ke smazání - opět OK
- pokud se k němu vrátím, je zkažený (na kartě i v paměti)
- po přenesení do PC samozřejmě taky zkažený

Skoro to vypadá, že za všechno opravdu může firmware. Je vůbec nějaká
možnost, jak firmware vyměnit?