seriove cislo a intelhex

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Červen 8 16:54:18 CEST 2006

MK wrote:

> No nestravil jsem nad tim pul dne, ale vzal jsem prvni HEX ktery mi prisel
> pod ruku a pokusil se do nej zapsat nejake to seriove cislo. V tom
> konkretnim pripade to slo naprosto bez problemu. Pri porovnani byly soubory
> shodne az na odpovidajici adresy. Trochu to rozhodilo vlastni soubor, ale
> bez poskozeni obsahu
>
> Konkretne:
> hexmate.exe +aaa.hex +-Obbb.hex +-SERIAL=1234@0x0004
>
> vytvorilo ze souboru aaa.hex soubor bbb.hex a na adresu 0x004 zapsalo 0x12 a
> na adresu 0x0005 zapsalo 0x34
>
> hexmate.exe +bbb.hex +-Obbb.hex +-SERIAL=5678@0x0004

> [...]

PICoidne je to ze to ma uplne debilne ovladanie. Prosim Ta, ako si
prisiel na tie pluska a minuska?
Mno, je sice pravda, ze za urcitych okolnosti to zacalo fungovat o
trosicka lepsie, ale...
Nepozna to zaznamy typu 04 a 05 (resp. predpokladam, ze ich pozna, ale
vyzaduje nejaky konkretny tvar), ale co je este horsie, jednoducho
zahodi cely vstupny subor co taketo zaznamy obsahuju, a co je najhorsie,
ani o tom necekne...
Tak som mu podhodil "obycajny" hex (len zaznamy 00 a na konci 01), s cim
to zafungovalo, seriove cislo je sice hexadecimalne (aj ked tam nie je
prefix 0x), ale big endian.. Ja potrebujem naopak... Tak som skusil ten
prefix tam dat, a ajhla, zapisal nizsi byte na nizsiu adresu (naznak
little-endianizmu), ale na vyssiu adresu zapisal dost prekvapujuco 0x00...
Checksumu to robi len cez byte, takze ani trik s inkrementom co som
pouzil s tym srecord mi nefunguje...
A este ked si vezmem, ze je ten srecord opensource a teoreticky si ho
mozem upravit na svoj obraz, vitaz je jasny...

Ale aj tak Ti dakujem za rozsirovanie obzorov :-)))

wek