kde sehnat geigerovu trubici (GT5)

GT5 gt5@seznam.cz
Úterý Červen 6 13:21:58 CEST 2006

Mam za to ze existuji 2 druhy GM trubic. Specialni a bezne. Bezne jsou
universalni pro zareni alfa + gamma, event. se specialni naplni i pro gamma.
Vysledna realizace GM citace vychazi z toho co to ma detekovat - zpusob
kryti trubice. Napriklad chci li ziskat jen betu a gammu, tak postaci
tlustsi papir a ten zachyti alfa castice. Chci li zachytat gamma tak
postaci tenka hlinikova folie a alfa+beta se zachyti.
V pripade specialnich trubic se uz takovehle veci vymyslet nemusi,
protoze to je treba soucasti one trubice.

LP.

Nezalezi take trochu na typu radiace, kterou ma detekovat? Nebo je to do
generatoru nahodnych cisel?

J. Hanzal