Kapacita telefonnich linky /RE: Linearni motor

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Čtvrtek Červen 1 23:32:04 CEST 2006

> prijimacim modemu. Ale tam
> >
> Hm.... to jsou mi veci. A ten prevodnik na ustredne, kde
> jesem pripojen
> s ucastnickym modemem vymeni kdo?
Prave ze nikdo a i kdyby vymenil nepomohlo by to, protoze samotny prevod
(jeho casovani) musi byt ovlivnovan vystupem Viterbiho dekoderu.

> A co to  znamena kdokoliv s modemem na digi lince??   Bud je to ISDN
> linka - (a pak tam ale neni u ucastnika modem v pravem slova
> smyslu ale
> pouze jakysi
> prevodnik urovni) a nebo je to analogova linka pripojena k digitalni
> ustredne a pak je tam stale jeden typ A/D prevodniku jak pro hlas tak
> pro modem.

Digitalni linka nemusi vzdy znamenat ISDN. ISDN je jen nadstavba sluzeb nad
normalni PCMkou, tedy digitalni prenosovou technologii. Napriklad my jsme ve
skole pripojeni PRIckem (32 kanalu PCMky a ISDN NEmame zavedeno (proc za to
cpat telecomu penize do chrtanu, kdyz ty sluzby nepotrebujeme). Nase PBX ma
digitalni spojovaci pole a tedy prvni A/D-D/A prevodniky na trase jsou budto
primo v telefonech na stolech (pokud jsou digitalni) nebo na ucastnickych
sadach analogovych linek v te PBX ustredne (v nekterych kanclech jsou jeste
analogove telefony).
Na takove digitalni lince, jake tu mame muze viset modem (tedy to co nazyvate
ISDN modemem). ISDN modem pracuje ve dvou rezimech. ISDN proti ISDN - pak to
opravdu neni modem a jen to zabezpecuje posilani dat PCMkovym B kanalem.

Simulovany analog proti cistemu analogu (to je to, o cem je debata 56 kontra
33,6kbps). Pak je to ale v pravem slova smyslu modem. Provadi to naprosto
totoznou QAM modulaci/demodulaci jako uplne normalni analogovy modem napr
(USR Courier, ktery tu nekdo uvadel). Jediny rozdil je, ze na konci za DSP
procesorem, ktery tu modulaci v kazdem (digitalne nebo analogove pripojenem)
modemu provadi matematickymi algoritmy, v tom ISDN modemu neni A/D-D/A
prevodnik jako v jeho analogove pripojenem bratrickovi, ale vypoctena data
jdou primo do B kanalu PCMky. Mohou tak projit treba z jednoho kontinentu na
druhy a analogovy modem na konci je schopen je tahat rychlosti az 56kbps.

Jakub Serych

A tady funguje  tez onech 56Kpbs ovsem s tim, ze tok za
> ustrednou ( ustredny jsou pripojeny 2Mbits toky ) je
> portovany rovnou na
> PCM pole, ktere simuluje modemy provideru.
>  Cele je to totiž hlavne o protokolu V.90 , nověji i V.92. Je totiz
> dulezite, aby modem podporoval tenhle protokol. Viz.
> http://www.pf.jcu.cz/toCP1250.en/stru/katedry/fyzika/prof/Tesa
r/diplomky/pruvodce_hw/komponenty/karty/modem/v90-v92.htm