Kapacita telefonnich linky /RE: Linearni motor

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Čtvrtek Červen 1 22:36:56 CEST 2006

> A ja myslel, ze hlavne ustredna na druhe strane musi byt
> pripojena pres
> digitalni linku, to ze musi byt modem pichnut do kvalitni
> ustredny je jasne.
>
> Muzete mi uvest priklad modemu, ktery bod-bod navaze spojeni
> (v hlasovem
> pasmu) na 56Kbps?
>
> Mel jsem pred lety USR Couriery a prestoze umely proti
> ustredne 56K, proti
> sobe jen 33.6K :-) Cim to tedy bylo?

Tak jeste jednou:
Co je to proti ustredne? Proti zadne ustredne se modem nikdy neprovozoval a
neprovozuje. Jestli myslite situaci ja proti providerovi oproti situaci ja
proti Frantovi Vomackovi, tak to snadno vysvetlim.

Situace ja - Franta:

Smer prenosu -->>>
MODEM-D/A---anal. linka--->A/D-dig ustredna-----dig. ustredna-D/A---anal.
linka---A/D-MODEM
                            ^

                toto je kriticke misto

A/D prevodnik ve statni telefonni ustredne je levny osmibitovy A/u zakon
prevodnik. Jeho kvantizacni sum je tak veliky, ze nezvlada modulovany signal
o vetsi prenosove rychlosti nez 33,6kbps.

Situace ja - provider (nebo kdokoliv s modemem primo na digi lince):

Smer prenosu -->>>
MODEM------dig. ustredna---------------dig. ustredna-D/A---anal.
linka---A/D-MODEM
                                                                          ^

                                                              toto je
kriticke misto

Jedine kriticke misto trasy je ted A/D prevodnik v prijimacim modemu. Ale tam
klidne muzete mit 12ti nebo 13ti bitovy prevodnik s nekolikanasobnym
oversamplingem, takze prevod je o necem uplne jinem nez v predchozi situaci a
navic do casovani oversamplingu jde prmo zpetna vazba z Viterbiho dekoderu,
takze prevod je tak "sity konkretni lince na miru". Proto v tomto smeru
dosahujete z dostupnych 64kbps PCMky zminenych 56kbps. V opacnem smeru je to
tady totozne se situaci Franta Vomacka, proto to tam jede jen 33,6kbps.

Jakub Serych