Kapacita telefonnich linky /RE: Linearni motor

APa navrhpcb@centrum.cz
Čtvrtek Červen 1 22:02:06 CEST 2006

Chyba, jak tam chcete prenest vic jak 33600bps bod-bod - to podle me asi
nejde, pokud tam maji ten omezovac frekvencniho rozsahu? Do 1999 ho
nedavalia to slo skutecne bod-bod treba 512kBps.

Ale 56K umi modem v hlasovem pasmu pokud ma na jedne strane digitalni
ustrednu.

Jinak bych rek ze se bavime o prenosu ve frekvencich voice pasma (tj. rozsah
urceny podle ITU normy pro prenos hlasu), coz je 3,6kHz a tam se prenasi
tech max. 56K.

U ISDN je to myslim presne dvojnasobek.

Dnes používané ADSL vychází z doporučení ITU-T G.992.1, podle kterého
využívá na účastnickém vedené pásmo do 1104 kHz.

Tj. ADSL je uz v nadhlasovem pasmu a co se koukam do sveho modemu tak:

140 az 250 kHz je pro upload
290 az 1104 kHz je pro Download

U ADSL2+ je sirka pasma zvysena az do 2208 kHz

Ted jsem nasel vserikajici clanek i s obrazky pro ty, ktere to zajima:
http://access.feld.cvut.cz/view.php?cisloclanku=2004120301