Kapacita telefonnich linky /RE: Linearni motor

Blue Barons blue.barons@gmail.com
Čtvrtek Červen 1 15:24:09 CEST 2006

> více/rychleji
> podobné lokální
>
> Ale vzdyt pro prenos dat po lince skrz standardni ustrednu je
> 56kb/s skutecne strop (v digitalni ustredne to bezi 64000b/s,
> leda byste mel nejake informaticke perpetuum mobile). To, ze
> se po tech dvou dratech, ktere Vam fyzicky vedou z jablone
> pod parapet a pak koukaji ze zdi, da tahat mnohem vic, to je
> vec znama uz z dob davno pred prvnim modemem (30 hovoru po
> dvou dratech apod.).
>
> Aby bylo jasne, co chci rict: po standardni telefonni lince
> [...]

S ostatním souhlasím, toto ještě doplním. Když to zjednodušším, tak jedu nyní až těch 8Mbit/s po standardní telefonní lince. Je
pravda, že je to o použité technologii a _technologie_ se změnila/vylepšila. Ale myslím, že pokud pominu jak je to technologicky
uděláno, tak těch 55Kbit/s těžce pokořuji a to na standardní telefonní lince, nebo né ? Já jsem jen napadal ten výrok z doby dial-up
modemů, kdy se říkávalo, že 55Kbit/s je strop a nyní při použítí _jiné_ technologie to běží podstatně rychleji.  Ten výrok je
podobný výroku : "640KB RAM stačí pro každého". Z doby začátků PCček. Jinak opravdu dial-up modem nemůže fyzicky běžet rychleji než
těch 55Kbit/s. Tedy fyzická kapacita 1 telefonní linky při použití dial-up technologie. Ale ADSL je jiná technologie, nebo né ?

B.