Linearni motor

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Červen 1 14:50:35 CEST 2006

On Thu, 1 Jun 2006, Marek Peca wrote:

> Ja nevim, ale kolik set let delali pred Heyrovskym alchymii a chemii,
> ze. Treba bude linearni motor k nicemu, kdo vi, ale zatim mi to
> pripada jako genialni myslenka -- zbavit se zaziteho zvyku prevodu
> primeho pohybu na otacivy, zavedeneho z dob lokomotiv, transmisi a
> automobilu, kdyz jde vyrabet elektrina z primeho pohybu (a jak
> jednoduse).

Proc se vlastne tomu bazmeku s pisty rika linearni motor ? Ja si pod pojmem
linearni motor predstavuju neco co se pohybuje porad jednim smerem a nemusi
to konat cyklus. Takovy magneticky rychlovlak, nebo vlastne kazdy
elektromotor je linerani motor (ve druhem pripade stoceny do kulata), ale
spalovaci motor s pistem co leta sem tam ?