Linearni motor

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Červen 1 14:48:01 CEST 2006

On Thu, 1 Jun 2006, RV wrote:

> Ucinnost to bude muset mit vyssi uz jen pro to, jake mech. odpory produkuje
> takovy bezny 4T motor a pokud jste zkusil s nim otocit tak nejsou
> zanedbatelne.

No ja bych srovnaval srovnatelne tedy 2T 2valce spojene tyckou, nebo
klikovkou. Ve druhem pripade budou navic loziska, ale nemam pocit ze
by chodily nejak ztuha, pistni krouzky asi brzdi vic. Urcite tu muze byt
nejaka uspora, ale moc bych na to nevsazel.

> Take jsem videl jak se to klepalo v TV, ale mozna je to jen otazka prave
> regulace a jeji slozitosti - pokud zabezpecim odcerpani te energie, ktera
> ted zpusobuje ty vibrace tak by nemely byt o nic vetsi nez u bezneho motoru
> - mozna jen navic ty magnety na te pistnici - ale pokud nekdo videl jake
> silny dokaze byt magnet o velikosti nehtu tak bych z toho nemel strach.

Klepalo se to priserne, kdyby ty pisty spojil klikovkou a nechal je palit
soucasne aby se ty sily vyrovnaly, mohl by z toho byt docela klidny stroj
:-). Co se tyce te energie - uz to tu padlo - kdyz nejak tezky pist leti
jednim smerem, musi neco jineho letet druhym smerem, jinak to nejde, zadne
odcerpani energie to nevyresi.