Linearni motor

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Červen 1 10:16:23 CEST 2006

Proc ke kovarickovi a ne ke kovari... http://www.lceproject.org/

Ale nachapu proc vsude melou o tom, ze nebudou zadne emise.

Jinak jsem sledoval nedavno test (nejaky britsky TV porad) tri uspornych
automobilu - nejake Daihatsu - benzin, Citroen C2 HDi a Toyota Prius. Davali
sice autum poradne zabrat (jezdili za sebou a stridali se v poradi) a asi
proto na to Prius doplatil, ale i tak mel spotrebu nejvetsi 8.7l on, druhe
Daihatsu asi 8.1l a Citroen s HDi zral 5.2l. To mi prijde dosti velkej
rozdil ve prospech nafty.

Jinak uz s eblyska na lepsi casy i ohledne baterii - zd ejsou nejake
parametry Li-Fe clanku:
Parametre A123 M1:

* Form factor: 26650
* nominal voltage: 3.35v
* max voltage 3.6v
* capacity: 2.2ah
* internal resistance 10-12mohm
* power density at 5 sec pulse: 3500w/kg
o Continuous discharge = 30, 189W, 2,700 W/kg
o Long pulse = 80, 240W, 3,480 W/kg
o Instant pulse = 100, 344W, 4,990 W/kg
* energy density: 110wh/kg
* weight: 70g/cell