Pípátko na rychlost...

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Červenec 31 16:30:33 CEST 2006


>
>Popravde me spis zajimaji myslenkove pochody vedouci k pouziti GPS pro tuto 
>aplikaci (signalizace prekroceni rychlosti). 
>
Zasah do sbernice v aute, byt je to pouze snimani stavajicich dat. ( viz 
nize )  Kdyz bude nekdo vyrabet mechanicky meziksicht mezi nahon 
tachometru a tachometr ( starsi auta ) , urcite se pod tisicovku 
nedostane. GPS modul je v tomhle pripade jednoduchy  levny a presny 
zdroj rychlosti. A davno uz jsou tytam doby kdy ten modulek stal 5kkc a vic.

>Aby nedoslo k nedorozumneni, 
>nechci polemizovat o uzitecnosti ci neuzitecnosti GPS, ale jen a pouze o 
>pouziti GPS pro tuto aplikaci.
>
Takovy obycejny GPS prijimac( modul) je dnes sranda cena a bohate vyvazi 
pakarnu s vyvojem mechaniky a instalace do auta ( viz. snimani rychlosti 
z tachometru )
Uz jste se nekdy hrabal v palubce a v utrobach  palubni desky? Je to 
zabava.

> Celkem rozumim vyuziti jiz instalovaneho GPS 
>prijimace, ale nejak mi unika smysl instalovat GPS jen pro tu prcu s 
>"pipatkem".
>
>  
>
Jak instalovat.... ?  Na palubku prdnu ( nalepim treba tema 
"nacucavacima" spuntama) krabicku s displejem, od ktery povede jediny 
kabel na 12V rozvod.
V krabicce bude MCU+ displej a OEM deska s GPS RX. To je vse.  Nechapu 
tady termin instalace :-)  Mozna melo byt : "plesknu to do auta nekam za 
sklo"

>Dovolim si odhadnout, ze ve vetsine "novejsich" aut je mozne ziskat 
>informaci o rychlosti jiz v elektronicke podobe (elektronicky tachometr, 
>ridici jednotka motoru, ABS, ....) a obsah cviceni na tema "pipatko" se pak 
>ponekud modyfikuje z "prectu dve cisla a podelim" na .........
>  
>
U toho GPS je to take podobna zalezitost ( alespon programova ) + ten 
GPS modul navic.
Pri vyuziti dat z CANbus je to  zasah do instalace ( sbernice ) auta. To 
se nekomu nemusi libit. U veze s GPS jako "snimacem" se jedna o pouhe 
pripojeni na 12V rozvod " externi " krabicky. Stejne jako ventilatoru z 
hypermarketu.
A nakonec mechanicke snimani od kol je zavisle na prumeru pneu. U GPS  
nemusim nic cejchovat, nicmene v tunelu se budu muset spolehnout na 
klasicky tachometr.

>Pro kategori "drive narozenych" aut se mozna majitelum bude zdat ponekud 
>ujete investovat do "pipatka s GPS" cca 5..50% ceny "vozu"
>  
>

Uz jsem Vam to myslim psal. Asi jste nemel tu cest  seznamit se s hitem 
poslednich let. "AUTOTUNINGEM"
Protoze kdyby jste vedel  o co jde a znal ty lidi, co se do toho 
montujou, tak pochopite, ze  cena je az na poslednim miste.
Ano auto ( stara skoda 120) stalo dejme tomu 15000 kc a spojlery, kridlo 
, nove autosedacky, chtom vejfuk, kridylka, zrcatka , laminatove 
doplnky, osvetleni interieru, neonove tyce pod auto a dalsich 1000 
nesmyslnych doplnku dalsich treba 50000 kc. Takoveho nadsence  2-3 
tisicovky za digitalni rychlomer, vejskomer atd... vubec nerozhazi. On 
ma totiz jinej mozek nez Vy   A Vo tom to je!
Kdyz jsem se o tomhle " pipatku " zminil jednomu z techdle lidi, zacali 
me s tim bombardovat. Ja bych se na tom urcite prizivil se svym pipatkem 
do auta taky... Najezdim denne 200 a vic km a je to docela zajimavy 
doplnek. Ovsem kdybych mel nekde v palubce montovat nejakej snimac od 
tachometru urcite na to rychle zapomenu ( W Transporter r.v 1995)

Jinak :
??  Pokud nakoupim samotne GPS moduly( nejlevnejsi provedeni s 
nejlevnejsim chipsetem) s RS232 rozhranim dovolim si tvrdit , ze cela 
sranda vyjde
do 2000 Kc. ( seriovka dejme tomu 10 ks doma na kolene, pocitam i cenu 
za vyvoj sw  od Jirky cca 3000 kc )

A tuningari mi utrhaj ruce.
Mimochodem, nevite nekdo, jestli se delaji dvoubarevne displeje? To by 
bylo teprv žrádlo!

>  
>




Další informace o konferenci Hw-list