Jak putoval rozhlasovy signal k vysilaci pri vysilani DRMveStezerech?

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Červenec 23 22:38:24 CEST 2006

Jak putoval rozhlasovy signal k vysilaci pri vysilani DRM veStezerech?Proc by tomu vadilo prevzorkovani? Pokud vim, rozhlas pouziva vzorkovani 32 KHz (na FM se nesmi modulovat nad 16 KHz aby okoli pilotniho kmitoctu zustalo ciste) a taky nikdo neresi problem prevzorkovani z CD (44,1) nebo treba z datky na 48 KHz. Pokud se trasou ve stejne kvalite taha signal pro DRM, je ro radove kvalitnehsi nez vysledny produkt :-) a nejake prevzorkovani se asi na vysledne kvalite neprojevi.
Andel

  ----- Original Message -----
  From: Jakub Šerých
  To: HW-news
  Sent: Sunday, July 23, 2006 9:35 PM
  Subject: Re: Jak putoval rozhlasovy signal k vysilaci pri vysilani DRMveStezerech?

  Byl jsem tam, ale o tyhle detaily jsem se tehdy nezajimal. IMHO to tam bylo dopravovano uplne stejnou cestou jako signal pro klasicke vysilani (asi nejake RRL spoje). Jeli jsme autem do Podebrad a ten clovek, co exkurzi organizoval vzdy vzal telefon a rekl zhruba: "Franto, hod mi tam ted prosimte CR6". A za chvilku tam bylo CR6 :-) Signal byl tusim asi o 15sekund zpozden za analogovym vysilanim tehoz, merili jsme to pri casovem znameni, ale presnou hodnotu si uz nepamatuju. Vysilac byl myslim nejaky Telefunken.

  Jakub Serych