cnc_driver_ BiStep

RVsoft rvicek@quick.cz
Neděle Červenec 23 19:39:49 CEST 2006

Prichy napsal(a):
> [...]
> bez zatizeni nad materialem, tak se zavada neprojevuje.
> Kdyz ovsem frezuju, projevuje se zavada....motor prekrokuje
> a nulovy bod po najeti zpet nesedi.....doufam, ze se vyjadruji
> srozumitelne.
>
> chyba je napr 2mm po "pribirani materialu"
> (ci palalel finishingu) 0,1mm na draze cca 10cm
> a 10cm sirky (tzn. ze freza prejede ze strany na stranu
> 1000krat pod draze 100m)
> chyba je vzdy dle toceni frezy....
>
> Proto se ptam, jestli to nekdo zkousel v praci...
> neztraceni kroku se dle me da overit jen takto.

Vyjadrujete se srozumitelne, ale mozna vysvetleni pro mne jsou, ze to
bud honite moc rychle na hranici toho co stiha driver (to asi ne 60rpm
je smesne malo)
nebo ten driver mate opravdu najak divne nastaveny a ma nejaka slaba
mista a pod zatezi to preskoci.

Ja jsem zatim testoval jen usazeni sroubu a vedeni na frezce pomoci
Bistepu a D-potu (tedy bez PC) a vzhledem k tomu, ze jsem si spocital,
ze by to melo utlacit 200kg tak si nejak nedovedu predstavit co by ta
freza musela vydrzet aby o tom motor vubec vedel a neco jej vyvedlo z
miry. Zkousel jsem ten portal brzdit, ale je to asi jako kdybyste se
snazil pretlacit hever.

Problem mohou byt vibrace vedeni a sroubu - to by teoreticky mohlo
zpusobit ztratu kroku, ale to byste zase slysel.

> Prichy
>
> PS: je mozno si postavit driver sam (s vasimi soucastkami,
> neb LMD nebudu nikde shanet :-) ) a osadit na novy FW??
> (tzn bez opto (tuto desku uz mam) a s 24V trafem by mi mel
> stacit i 7805)
> (rovnou se priznam, ze hledam nejlevnejsi variantu..
> ....bohuzel :-/ )

Postavit si jej muzete, ale je otazkou jestli to ma vubec smysl. Za dva
LMD a naprogramovany PIC date 1370Kc. No asi se to vyplati za hotovej
date 2200Kc to je 800Kc doma.

Pokud byste si to chtel nejdriv vyzkouset tak Vam mohu poslat jeden
Bistep na otestovani - ma preskrablou jednu cesticku na DPS (kdyz jsem
hledal tu chybu) a proletovane dratkem. Na funkcnost to samozrejme nema
vliv.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info