cnc_driver_ BiStep

RVsoft rvicek@quick.cz
Neděle Červenec 23 09:18:19 CEST 2006

Prichy napsal(a):
> Jeste podotazku, schvalne jsem se zminil
> ze mam zdroj pouze 24V.......ma to vliv
> oproti 48V??
> (omlouvam se za ponekud zacatecnickou
> otazku, ale ve svem clanku se zminujete ze ano,
> coz me pripada divne....melo by se to chovat
> jako zdroj proudu ne? byt pulsujiciho)
>
> Prichy

To je jednoducha otazka, ale odpoved neni jednoznacna. Velmi zalezi jake
mate motory (odpor vinuti, indukcnost a i to jak jsou kvalitni).

Spravne uvadite, ze se to chova jako zdroj proudu, ale musite si
predstavit co se deje pri dynamickem rezimu. Aby tam ten mustek dotlacil
pozadovany proud v minimalni case (to je dulezite nebot narust proudu v
civce je pomaly) musi mit znacnou napetovou rezervu - v praxi je to tak,
ze tam na zacatku pusti temer maximalni napeti a pak ubere.
LMD pracuje v rezimu choper - tedy PWM s pevnou dobou vypnuti a
promenlivou dobou zapnuti.

Pokud tedy budete mit motory s velkou indukcnosti a male napeti tak
budete rychleji ztracet kroutici moment ve vyssich otackach. Kdyz si
spocitate kolik casu na to nabuzeni je napr. pri mikrokrokovani 1/8 a
otackach treba 500rpm tak to neni zas takova sranda.

Podle toho co jsme zkouseli je idealni stav pro bezne dostupne motory
pouzit 24V trafo, ktere po usmerneni vyleze na cca 34V.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info