cnc_driver_ BiStep

RVsoft rvicek@quick.cz
Neděle Červenec 23 07:42:10 CEST 2006

Danhard napsal(a):
> Zdravim, je nekolik dotazu:
> 1) Propojky na volbu proudu, u pic-step bez propojky znamena bez zarazeneho
> odporu, tj. nulovy proud ?
> Nevim jak je to vahovane, nebylo by zde na miste nejake vahovani - 2
> propojky a moznost 5 proudu.

U te verze co je na webu se zdrojaky (co jsem si puvodne delal pro sebe)
je to tak, ze tech pet odporu je opravdu vahovane a lze tak nastavit
velmi jemne siroke rozpeti proudu (bez propojky to nelze - odhulil by se
komparator uvnitr LMD ma totiz maximalni napeti na vstupu 12V).

U prodavaneho Bistepu jsme to zmenili z jednoho prosteho duvodu. Hromada
lidi by s tim mela hroznej problem - se dobrat toho jak ten proud nastavit.
Vy mate kocoura a ten Vam poradi, ale uz u nekolika lidi (co meli v ruce
tu moji puvodni verzi) jsem to resil a bylo to dost umorne nez to
pochopili. Ono to zase nehraje az takovou roli - ty motory se daji
provozovat +-250mA takze je to jistejsi takhle. No a 0.5A rozsah je tam
natvrdo bez jumperu aby to bylo idiotenfest.

> 2) Pouziti kondu v napajeni - jsou dimenzovane na ac proud zateze ? nebyly
> by vhodne nizkoimpedancni 105C typy ?

Ja jsem se na to schvalne dival, ac to NS nijak zvlast nekomentuje a zda
se, ze tam nejsou treba - asi by byly lepsi, ale zatim s tim neni problem.

> 3) Nemelo by byt prepinani dir pri mikrokroku az podle nasledujici faze,
> tedy rozdilne podle smeru otaceni, staticky to vyznam nema, ale dynamicky by
> to nebylo symetricke, na jednu stranu by to "drhlo" :o). To je ten bug ?

Bingo. To je chyba v DS. Kdyz mi to docvaklo tak jsem nadaval jak spacek
- nejhorsi je, ze se to na osciloskopu neprojevuje v tom "nulovym" uzlu
sinusovky, ale az na vrcholu. Takze jsem to hledal uplne jinde v
programu. Je zajimave, ze jsou motory kteym to skoro nevadi (samozrejme
to byl i ten co jsem tu mel testovaci), ale na motorech co jdou hodne
tvrde otacet (myslim jen rukou) je to strasne znat.

Nicmene za ty tri tydny nez jsem si byl ochotnej pripustit, ze to muze
mit vliv tak jsem se dost naucil o tom co je treba jeste navic. Alfou a
omegou je pri rizeni krokacu presnost a soumernost. Uz je trochu problem
i treba to, ze je treba ridit 10 dratu a port ma jen 8. Takze i kdyz na
to urcite "amici" prijdou a FW opravi tak pokud bude napsanej tak jak je
nebude to stejne chodit dobre.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info