Kam na kvalitni odpory pro vysoka napeti ?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Červenec 23 02:21:08 CEST 2006

Pokusim se to trochu rozvest.
Davame  dohromady, zarizeni, ktere prijde namontovat na nejnevhodnejsi a nejnepristupnejsi misto na stroji.
Na zarizeni samotnem neni nic zajímaveho, ale pokud by se porouchalo tak jednim z nastroju na demontaz bude jerab s nosnosti 100tun. Další drobnustka, v blizkosti je mensi elektromotorek , nic moc jen 800kW.

Co tim chci rici , zarizeni by melo mit zivotnost minimalne jako stroj samotny tj 30 let.
Vynechali jsme pulsni zdroje, elity jsme nahradili tantaly a jako dalsi kriticke misto vidime odporovy delic, pres ktery se snima 500V.
Clovek by rekl, ze na odporu zvlaste pak na velkem se nema co pokazit, ale jen tento mesic jsem opravoval dva zdroje v ktertých odesel odpor v radu 10Ok .
Pod pojmem zivotnost jsem myslem co nejdelsi stredni dobu mezi poruchami,  jde o merici zarizeni, teoreticky muze byt vystaveno teplotám od -40 do 80 C a tak by nebylo od veci mit u odporu TCR 100ppm/C.
Mnohem dulezitejsi vsak je zivotnost a dlouhodoba stalost odporu.

ni zasadu, byt navrzeno tak, aby nas vsechny prezilo.

>Do mericiho odporoveho delice pracujiciho na napeti ~500V
>potrebuji  co nejkvalitnejsi odpory , jde mi predevsim o zivotnist,
>ale nepohrdnu ani lepsim TCR.

A jaky TCR teda potrebujete?
Dale v jakem smyslu mluvite o zivotnosti? Mate na mysli dlouhodobou stabilitu?

J. Hanzal