OT: Pracka v coudu - RTOS, odolnost SW

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Červenec 19 16:25:08 CEST 2006

Dobry den,

ked ste uz zacali temu OS na MCU a odolnosti SW na chyby, rad by som sa
spytal, ci ste niekto robil nieco so SALVO-m? Je to RTOS na PIC a dnes aj
kopec inych MCU. Free verzia umoznuje spustit myslim 5 nezavislych taskov a
da sa stiahnut z internetu.

> Kdyz si napr. uvedomis, ze vyrobci domaci elektroniky v EU budou za rok
> nuceni vsude implementovat tzv. ochranu pred druhym selhanim (je to docela
> strasak) a zaroven nechteji prodrazit zarizeni u montaznich zakazniku
> tepelnymi pojistkami apod., tak musi zajistit SW tak, aby mel selfcheck,
> styl podle programovacich standardu (napr. MISRA), pravidelne obnovovani
> registru, vsude kontroly FUNKCNICH mezi promennych apod. (ten seznam
> podminek pro SW "class B" je pekne dlouhy), tak to potrebuje rozumny
> zaklad pro software, a tim urcite RTOS pro 8-bity jsou.

Toto ma zaujalo tiez. Nakolko dobre napisany soft na MCU odolny voci
ruseniu je po EMC designe mojim druhym konickom. Nieco som na tuto temu
nasiel v roznych knihach, ale nikde som nenasiel nic o normach. Dalo by sa
to niekde najst aspon informacne na internete?

Andrej

Hľadáš DOM – BYT – POZEMOK – KANCELÁRIU ?
http://www.reality.sk