OT: Pracka v coudu

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Červenec 19 11:52:53 CEST 2006

> Takhle to vubec neresim. Odejde 14 let stara pracka, tak
> koupim novou na soucasne urovni a ocekavam (a verim tomu, ze
> se ocekavani vyplni), ze zas 14 let bude slouzit.

Jenze podle ceho se rozhodujete - jaky je podle Vas rozdil mezi prackou za
7.5kKc a za 17kKc. Za 10 let coz je pocitana zivotnost pracky musi ta drazsi
usetrit kazdy rok 1000Kc. To si myslim, ze je dost sci-fi pokud beru ze
rozdil na jedno prani bude treba 7l vody.

> BTW v nekterem z nedavnych Elektoru byl dlouhy rozhovor s
> nejakou nemeckou bilozbozovou firmou (snad Miele nebo neco
> relativne draheho) o technologii a zpusobu jejich vyvoje a
> bylo to velmi zajimave cteni.

Ano rozhovory byvaji dlouhe a vyvoje komplikovane, ale pak bouchaji cerpadla
pro polovinu vyrabenych pracek v jedne tlakove slevarne cca 500m od mista
kde tohle pisu a zalezi jen kam se zbozi posila - jestli do Miele nebo do
Candy. :-) To myslim vazne!!! Jinak doporucuji si zjistit predtim, nez
zacnete studovat parametry vyrobku ktera firma komu patri. :-) Moje manzelka
dela firemni noviny pro tuto slevarnu a byla velmi rozcarovana (neverila),
ze tohle jedno cerpadlo bude opravdu v pracce za 5kKc a i v te za 20kKc.

> Neni pravda. Konecne vidim, jak vypada skutecne vyprane
> pradlo, konecne o pracce v panelakovem byte nevim, a to ani v
> noci, konecne pred odjezdem nekam vidime, jak dlouho se jeste
> bude cekat na dokonceni prani, aby se pradlo dalo povesit
> pred odjezdem atd. atd....

Pokud srovnavate s Tatramatkou tak jiste, ale ani ja o nasi 8 let stare
pracce v panelaku nevim. A pokud potrebuji vedet za jak dlouho se dopere tak
se kouknu na kolecko programatoru a vidim, ze chybi jeste pulka programu
takze za cca hodinu je vyprano pokud program trva dve hodiny - to je celkem
jednoduche na nepotrebuji na to zadne displeje.

> Proste ty firmy 14 let makaly na vyvoji tak, jak je
> konkurencni boj tlacil a je to na tom znat. Zijeme v roce
> 2006, tak nechci prat na valse, i kdyz by to jiste taky slo,
> a mozna po nekolikadennim beleni pradla na slunicku za
> pouziti modridla (jeste pamatuju babicku, jak to delala) by
> ve vysledku bylo opticky jeste belejsi nez z pracky.

No firmy makaly predevsim na tom, aby co nejvic prodavaly a nedeljte si
iluze, ze trend ktery zd enekdo nastinil (ze to skonci u testu v casopisech
a vyhod, ze tato pracka umoznuje upgrade FW) se nekona. Nejde o prani na
valse, ale o tom, ze platite za neco co Vam neprinasi takove vyhody jak jsou
Vam prezentovany. Ja bych bral veskere polemiky o tom ze to je zbytecne se
necim takovym zabyvat, ale hodit do srotu pracku ktera vypada jak nova mi
prijde opravdu velmi smutne. Nechapu ze si je schopny nekdo rict za dva
uhliky do motoru 1000Kc. To ze se nejakou nahradou zabyvam je jen proto, ze
se mi tenhle pristup nelibi a nechci jej podporovat. Pokud tu pracku udrzim
v chodu jeste dalsich 8 let tak je to pro me slusne investovany cas a mam
aspon pocit, ze jsem udelal neco pro to aby se nemusela vyrobit dalsi pracka
co neni treba.