Dovolena proudova hustota

Danhard danhard@volny.cz
Úterý Červenec 18 11:10:45 CEST 2006

Vas teplotni rozsah je takovy, aby nedo ke zmene odporu, tu jste pravda neuvadel, ale tezko vam bude uzitecna hodnota uvadena treba pri 800C, kanthal se pouziva na topna telesa.
Kanthal ma Tk priblizne + 50 ppm, a ohrati bude podobne jako u stejne velkeho odporu, pocitejte klidne pres 200C.
Dost toho tepla odvede take ta svorkovnice, za vzniku prislusneho termonapeti, a protoze tepelny odpor nemusi byt u obou koncu stejny, bude i termonapeti rozdilne.
Mate predstavu, jake budou v te svorkovnici prechodove odpory ? Jak to chcet mit presne ?
Protoze proud k rozumnemu ohrati je podstatne mensi nez tech 20A, doporucil jsem vam ten experiment.
Nechapu co chcete overovat vypoctem, nebo umite spocitat ochlazovani a teplotni profil takoveho kratkeho kousku dratu upevneneho ve svorkovnici ??
Bocnik u Conrada je vam moc drahy ?
http://www.conrad.cz/presny-bocnik-20-a+dp36363/
pak je jeste moznost koupit u Bel 1mm manganin (silnejsi jsem nikde neobjevil)
http://www.bel-shop.eu/info/vodice.htm
a dat paralelne 5x50mm

Danhard
  Badam nad tim protoze to chci pouzit, to je snad jasne. Nevim ze bych uvadel nejaky teplotni rozsah. ten drat neni 2mm ale 2mm2. Pro 0,01R mi vychazi delka cca 1,5cm a ztratovy vykon 4W. Neprijde mi to jako extremne moc, ale nevim jake to vyvola ohrati dratu. Zkusit to nemuzu, jednoduse proto ze 20A zdroj nemam a veset to nekam na trafo nechci bez toho abych to mel napred overene vypoctem a proto se ptam. Letovat ho nechci, mel by prijit do droubovaci svorkovnice.

  Tosa