o obchode aj ked asi nie nestranne; was: Resetovani PC

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Úterý Červenec 18 09:04:18 CEST 2006

At 08:47 18.7.2006, Galloth wrote:
>Podle meho nazoru by se presevsechno uvedene mel OS reinstalovat v
>pripade, za za jeho pad uzivatel nemuze. To bz se dalo snadno zaridit
>tak, ze by se nastavil jeden ucet jako administrator a druhz na bezne
>pouzivani. Pokud jste instalaci a oziveni PC provedl spravne, nema
>uzivatel potrebu pouzivat ucet Administrator a tudiz pokud pracuje v
>beznem  uctu a pocitac mu spadne, ma narok na opravu zdarma, protoze
>se prokazatelne nejedna o jeho chybu. Pokud ale lezl do administrace a
>neco tam menil (a to se pozna s logu) tak nema narok na nic, pac si to
> [...]

V systemu, kterej si ssebou furt taha dedictvi jednoho uzivatele a tudiz je
rada softu, co bez admina odmitaji (odmitaly) jet, tak je tohle pomerne
naivni reseni.

Dtto stejny plati i pro prava, pokud je nastaveni pristupovych prav skryto
nekde v seste zalozce a 4. menu, tak s tim bude porad problem (nemluve o
tom, ze ACL zpusob prav je vyrazne 'narocnejsi' na pochopeni, ze el stupido
unixovy pristup rw-r--r--, takze to vede k tomu, ze vsude mozne je
Everyone/Full).

Jindroush (kubecj@avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.