Zruseni gravitace

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Červenec 17 17:38:54 CEST 2006

MP> Zdravim,

MP> S tou atmosferou mate pravdu, geostacionarni draha(36kkm) nebude atmosferou
MP> (100km) ovlivnena. To uz jsem nejspis zpola spal:)...

Dokonce naopak, u geostacionarni druzice chceme aby se vuci povrchu
nehybala, takze pokud by v te vysce atmosfera byla, pomahala by
druzici udrzet na spravnem miste. Rozhodne by relativni rychlost
druzice vuci atmosfere byly zanedbatelna.

Tomas

MP> Jednim z duvodu pro stabilizaci je take nepravidelnost rotace Zeme.
MP> Meni se rovina rovniku a uhlova rychlost, ale tech vlivu bude asi mnohem
MP> vice...

MP> S pozdravem,
MP>                 Marek Pavlu

//  >>Gravitacne pole zeme je vo vzdialenosti 36.000km len o malo nizsie ako
//  >>na zemi.
MP> //
MP> //  Asi 45x mensi. Gravitacni sila klesa se ctvercem vzdalenosti.
MP> //
//  >>To uz je vliv atmosfery...